.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیاستمدارن ایرانی جوانی خود را چگونه سپری کردند؟
جوانی کردن و چگونه جوانی کردن سوالاتی است که سیاستمداران و فعالان سیاسی به آن پاسخ داده‌اند.
سیاستمدارن ایرانی جوانی خود را چگونه سپری کردند؟

به گزارش شمال نیوز، جوانی بدون شک بهترین دوره زندگی همه انسان‌هاست، و در پی آن پاسخ به این سوال که چگونه باید جوانی کرد یکی از مهمترین سوالاتی است که در ذهن انسان‌ها بارها و بارها مطرح می‌شود، هرچند که هرگز جواب مشخصی برای آن ارائه نخواهد شد. 

جوانی دورانی است که سعدی از آن به دوران شور، عشق و مستی یاد می کند. شور و محافظه کار نبودن ویژگی انکار ناپذیر دوران جوانی است. این شاه بیت دوران شور ، عشق و مستی حسرت برانگیزترین دوران زندگی آدمی است و همین دلیلی است که سیاستمدارن ایرانی پاسخ گوی این دو سوال باشند که جوانی چیست؟ و آیا جوانی کرده‌اند؟

پاسخ ها یک وجه مشترک دارد، آن هم اعتقاد به اینکه جوانی دورانی تکرار ناپذیر و احساسی و پر از شور و هیجان است. جوانی اکثر سیاسیون ایران در دوران انقلاب یا مبارزه اتفاق افتاده‌است./نامه

 

نام مسئولیت جوانی کردن یعنی چه؟ شما جوانی کردید؟
حسن روحانی رئیس جمهور  یعنی جوانی کردن
 
خوب، آخه شرایط ما به آن صورت نبود. از 12 سالگی رفتم در حوزه درس و بحث و این‌ها.جوانی به آن معنای زندگی پرجنب و جوش و پر نشاط اجتماعی به آن صورت نبود. ولی جوانی به مفهوم وارد مبارزه شدن و این‌ها چرا.
اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  جوانی دوره خاصی است. اولا غرایزی در انسان شروع به رشد می کند، انسان نیازمندی های جدیدی پیدا می کند.تفکرات تازه بوجود می آید . شاید اندیشه‌های انسان در جوانی به خاطر نیرومندی آرمانی باشد. بله، در روستا که بودیم،زندگی ما نسبت به اکثریت مردم آنجا بهتر بود. بالاخره خرده‌مالک حساب می‌شدیم. به قم هم که آمدیم، وارد منزل آقایان اخوان مرعشی شدیم. طلبه‌هایی که به قم می‌آمدند ابتدا بدبختی‌شان بود. اخوان مرعشی از علمای جوان قم بودند و زندگی بدی نداشتند. آمدن من به قم با عشق بود. ما علما را سایه امام معصوم میدانستیم و به آن‌ها عشق می ورزیدیم
مصطفی پورمحمدی  وزیر دادگستری جوانی کردن یعنی تلاش، درگیری با چالش‌هاو پذیرش مسئولیت.خدا کند جوانان امروز این فرصت ها را داشته باشند. با توجه به به این معنا، من هیچوقت، به معنای امروز، فرصت جوانی کردن نداشته ام. گویا با این سئوال، من 52 ساله را پیر فرض کرده اید. اگر این طور باشد، باید بگویم جوانی من همان طور گذشت که الان می گذرد؛ یعنی در کار و مسئولیت. البته از نشاط جوانانه هم دور نبوده ام و خاطرات خوشی دارم. بازی فوتبال با هم سن و سال ها یکی از این خاطرات است. خدا کند که جوانان امروز، فرصت جوانی کردن داشته باشند و از آن خوب استفاده کنند.
علی اکبر ولایتی

مشاور مقام معظ» رهبری در امور بین الملل  بالاخره جوانی اقتضائات خاص خود را دارد و نعمت جوانی، نعمتی است که زود از دست می رود. جوانی می تواند هم نشاط لازم را داشته باشد، هم تفریح داشته باشد، هم ورزش داشته باشد و هم رفاقتها را

آره، زیاد. خیلی

با رفقایی که داشتم ، سفر می‌رفتیم، کوه می‌رفتیم، جلسات خیلی خوبی داشتیم ولی نوعا رفقایم اهل تدین بودند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جوانی کردن یعنی احساس مسئولیت کردن. من فکر می‌کنم  هنوز جوانم. میخندد. تفریح شادی متعلق به دوران بچگی است،نه دوران جوانی
مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جوانی دنیای شیرین و در عین حال پررنج و ناشناخته ای است.بعضی جوانی کردن را در گشت گذار و تفریح خلاصه می کنند. بعضی در دوست دخت رگرفتن و اینها. جوانی کردن کردن هر کس در ایده هایش شکل می گیرد.
 
یکی از پایه‌های جوانی، استقلال است. من از 13 سالگی احساس آزادی کردم چون مستقل بودم. گشت و گذا رهم کردم. بهترین دوستان را هم داشتم. خیلی از آن‌ها الان در بهشتند. جوانی کردن به معنای لاابالی‌گری و شکستن مرزهای اخلاقی، ابدا. 
علی فلاحیان وزیر سابق اطلاعات جوان چند مشخصه دارد: یکی اینکه بسیار باصفاست. دوم اینکه سرشار از شور و احساسات است. محافظه کاری در جوان نیست.
 
خنده دار است که بگویم هنوز هم بچه هستم.بچه‌ای که ریش و سیبیل دارد. در همان زمان مدرسه همیشه شلوغ کاری‌ها و شیطانی‌هاو شورش علیه رئیس مدرسه در ما بود.مبارزه هم می‌کردیم. تفریح هم می‌کردیم. کوه هم می‌رفتیم.
علی اکبر محتشمی پور وزیر سابق کشورر این اصطلاح جوانی کردن، اصلاحا به معنای شیطانی کردن است و اقداماتی بر اساس احساسات. جوان روحیه عدالت خواهی دارد. ضد ظلم و ستم است. من اصلا زندگی‌ا‌م بر اساس همان روحیات جوانی بوده است. الان هم هنوز جوانی می‌کنم. خیلی زیاد هم جوانی می‌کنم.
مصطفی معین وزیر سابق علوم جوانی کردن یعنی سر از پا نشناختن در آرمان خواهی، تلاش و تکاپو و در همه عرصهها به همراه نشاط و شادابی و نه افسردگی که الان شاهدش هستیم
 
شیرین‌ترین  خاطرات زندگی من اول مربوط به دانشگاه است و بعد دبیرستان.
محمد جواد لاریجانی معاون حقوق بشر قوه قضائیه شاید قشنگ ترین تعبیر، تعبیر مرحوم سعدی باشد که جوانی، عشق و شور و مستی است. یعنی این سه را با هم دارد. البته با بد مستی تفاوت دارد. عربده کشی، مستی نیست، ولی سرمست بودن علامت جوانی است.
 
من هر سه را تجربه کردم.
 سیدمصطفی میر سلیم وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به نظر من سرگرم شدن و بازی کردن است.
 
نه، من هیچ‌وقت  جوانی نکزدم. کم جوانی کردم. الان که نگاه می‌کنم جوان به این معنا که فارغ از تعهدات بینشی ام باشم خیلی کم و خیلی کم بوده.
حسین الله کرم فعال سیاسی جوانی کردن به مفهوم طی کردن دورانی است که در آن انسان فرصتهای مناسبی دارد که این فرصتها با توانمندیهای مناسبی همراه است و امکان هرگونه عملکردی را به انسان می دهد.
 

من خوشحال‌ام که بهترین دورانم را در دوران دفاع مقدس سپری کردم.

جوانی از منظر من  زمانی است که در یک سنگر می‌نشینی و نم بارانی که گونی‌های خاکی سنگر را مرطوب کرده به مشام می‌کشی

سید مرتضی نبوی وزیر سابق پست و تلگراف جوانی کردن یعنی معترض بودن، خود را پیداکردن که دوران جوانی ما هم همین چیزها بود.
 
راضی‌ا‌‌‌‌م.در دوران دبیرستان دوچرخه‌ای داشتم ، جمعه‌ها با بچه‌ها می زدیم بیرون. میرفتیم اطراف قزوین
احمد ناطق نوری نماینده سابق مجلس یعنی از ادراک خوب استفاده نکردن. از قدرت تعقل استفاده نکردن. جوانی پیروی از نفس است، پیروی از عقل نیست.
 
بالاخره آدم در زندگی اشتباه می‌کند. گاهی شیطنت می‌کند، دعوا می کند که بعد هم با خودم می‌گفتم اگر نمی‌کردم بهتر بود. 

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.238 seconds.